pulp fiction’daki efsanevi got etme zinciri :
1) john travolta, bruce willis’i...
bruce willis: ne bakiyorsun oyle dostum?
john travolta: ben senin dostun degilim serseri...
bruce willis: ne dedin?
john travolta: bence dedigimi duydun serseri...
bruce willis: (apisir)
2) samuel jackson, john travolta’yi...
john travolta: neden domuz eti yemiyorsun?
samuel jackson: domuz kendi pisligini yer. ben kendi pisligini yiyen bir hayvani yemem! ..
john travolta: ne var bunda kopek de kendi pisligini yer...
samuel jackson: ben kopek de yemem... (john kivirmaya calissa da nafile)
3) quentin tarantino, samuel jackson’u...
samuel jackson: kahven gercekten cok guzel dostum, tam agzinin tadini bilenlere gore...
quentin tarantino: kes trasi. kahveyi alan benim ve ne kadar guzel oldugunu biliyorum... su anda beni ilgilendiren sey kahvem degil garajimdaki olu zenci. sana bir sey soracagim; gelirken kapimda olu zenci deposu diye bir levha dikkatini cekti mi?
samuel jackson: ahhh dostum biliyorsun ki...
quentin tarantino: sana kapimda olu zenci deposu diye bir levha dikkatini cekti mi dedim! ..
samuel jackson: hayir cekmedi...
quentin tarantino: neden cekmedi biliyor musun?
samuel jackson: neden?
quentin tarantino: cunku orda oyle bir levha yok ve olu zenci depolamak benim isim degil! cabuk su zenciyi alin garajimdan...
4) harvey keitel, quentin tarantino’yu...
quentin tarantino: bak dostum bu carsaflar bana conrad amcamin ve jilly teyzemin hediyesi sana veremem...
harvey keitel: bana bak. senin conrad amcan va jilly teyzen milyoner mi?
quentin tarantino: hayir...
harvey keitel: ama benim patronum milyoner ve sana yeni bir yatak odasi takimi alacak, tamam mi?
quentin tarantino: tamam...
5) samuel jackson, john travolta’yi...
samuel jackson: bu bok icin seni affetmeyecegim dostum...
john travolta: bir adam yanildigini kabul ederse butun hatalarinin affedilecegine dair bir felsefe duydun mu ha! ..
samuel jackson: bana boyle boktan seylerden soz etme. bu lafi eden o. cocugu senin gibi bir hiyarin yuzunden kafatasi parcalari toplamak zorunda kalmadi...
pulp fiction
kesinlikle abartıldığı kadar "mükemmel" ya da "muazzam" değil bu film. sinemaya yeni bir bakış açısı getirdi diyenlerin sırf tarantino isminin arkasına saklanmasındaki bit yeniğinden bahsetmiycem bile.
julesin filmin başında ve sonunda incildeki bölümleri yorumlayışı ve olayı adalet; iyi polis kötü polise getirmesi haricinde ilgimi çeken bi sahne yok. orta halli bir film işte.
julesin filmin başında ve sonunda incildeki bölümleri yorumlayışı ve olayı adalet; iyi polis kötü polise getirmesi haricinde ilgimi çeken bi sahne yok. orta halli bir film işte.
filmde mianın anlattığı fıkra tarafımızdan yanlış anlaşılmıştır. bebek domatesin yavaşlığına sinirlenen baba domates orada "catch up, ketchup" demektedir. ayrıca:
(bkz: tarantino fucks)
(bkz: tarantino fucks)
mia wallace hasta etmiştir beni kendine. tek kötü yanı koko çekiyor. ama gelsin bana evinin kadını yaparım onu.
1994 yilinda cekilen quentin tarantino tarafindan cekilen bruce willis,john travolta,sameul l jackson ve uma thurman’in ba$rolunde oynadigi kult film
(bkz: bruce willis)
(bkz: uma thurman)
(bkz: bruce willis)
(bkz: uma thurman)
90lar sinemasinda cigir acan, dahi yonetmen quentin tarantinonun cektigi, konusundan ziyade anlatim tarzi ile dikkat ceken, 94 yapimi film.
(bkz: ucuz roman)
cok kere izledigim her seferinde de ilgi ile takip ettigim filmdir.
sevgili kedim miaya isim anneligi yapan karakterin bulundugu film.
(bkz: bruce willis)in en son basarili filmi.
john travolta ile uma thurmanin dans ettigi sahne unutulmazlar arasindadir.
filmi kadar soundtrack albumuyle gundemde kalmis yapimdir.this is pulp fiction sarkisi radiohead dahil olmak uzere bircok grup tarafindan coverlanmistir.son olarak da laylaylom ablamiz pamela spence de albumunde bu sarkiya gonul yarasi basligi altinda yer vermistir ki albumun en basarili parcasi olmustur da.
(bkz: samuel l jackson)
modern hayatı yücelten ve modern hayat kodlarını en iyi sinemalaştıran tarantino şaheseri.
diyaloglar nefistir. filmdeki şiddet sahneleri seyirciyi irrite edip filmin içine daha iyi çekmeye yarayan dehaca bir kullanımdır.
içiçe hikaye anlatımı ise seyircide çok katlı bir pasta tadı bırakır.
diyaloglar nefistir. filmdeki şiddet sahneleri seyirciyi irrite edip filmin içine daha iyi çekmeye yarayan dehaca bir kullanımdır.
içiçe hikaye anlatımı ise seyircide çok katlı bir pasta tadı bırakır.
girl youll be a woman soon şarkısını unutturmayan film..
-----------------------------spoiler----------------------------
- esmeralda…
ispanyolca mı?
+ adım ispanyolca ama ben kolombiyalıyım.
- çok şirin bir ismin var tatlım.
+ teşekkür ederim. peki sizin isminiz nedir?
- butch.
+ butch ne anlama geliyor?.
- ben amerikalıyım tatlım, isimlerin anlamı yoktur.
-----------------------------spoiler----------------------------
-----------------------------spoiler----------------------------
- esmeralda…
ispanyolca mı?
+ adım ispanyolca ama ben kolombiyalıyım.
- çok şirin bir ismin var tatlım.
+ teşekkür ederim. peki sizin isminiz nedir?
- butch.
+ butch ne anlama geliyor?.
- ben amerikalıyım tatlım, isimlerin anlamı yoktur.
-----------------------------spoiler----------------------------
ilginç bir bilgi olsun; tüm saatlerin 4.20 yi gösterdiği film.
’’zed’s dead baby zed’s dead’’
1994 yilinda en iyi film oscarini forrest gump a kaptiran dort dortluk bir efsane.tarantino gunluk konusmalari mukemmel film repliklerine donusturmeyi elindeki usta oyuncularla basarmis.zaten en iyi 250 film icinde de yerini ilk ona girerek almistir.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?